ДоСЕН — дослідження, орієнтоване на вимірювання ступеня сформованості різноманітних соціально-емоційних навичок 10- та 15-річних підлітків. Соціально-емоційні навички — такий тип рис і характеристик особи, що стосується її здатності керувати своїми емоціями, братися до завдань, сприймати себе й взаємодіяти з іншими. Ці навички відрізняються від когнітивних, як-от навичок лічби та письма, які зосереджені на тому, як особа обробляє інформацію.
У межах ДоСЕН використовувались контекстні анкети, а також опитувальники, що дають змогу виміряти соціально-емоційні навички в учнівства, а також зрозуміти, як відповідні навички пов’язані з чинниками, що впливають на нього вдома, у закладі освіти чи громаді, наприклад ставлення учнів / учениць до навчання в закладі освіти або до конкретних учителів / учительок.
В Україні вказане дослідження проведено у вересні — жовтні 2023 року, до участі в якому заплановано залучити орієнтовно 3000 15-річних і 3000 10-річних учнів / учениць із понад 200 закладів освіти. Для учнівства робота з інструментами ДоСЕН тривала в середньому 60 хвилин.
У Рівненській област освітнєо дослідження проведено з 15 вересня по 06 жовтня 2023 року. Працівники кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО працювали з інструментами ДоСЕН у восьми закладах освіти. Участь у дослідженні взяли учнівство, батьківство і вчительство з Бабинської, Гощанської, Острозької, Дружбівської, Повчанської, Білокриницької, Козинської, Крупецької територіальних громад Рівненщини.
До опитування планували залучити 103 учні /учениці з основної вибірки, та 10 учнів – додаткової. Опитано 201 учня/ученицю, 124 батьків, 73 вчителі в 16 сесіях ДоСЕН.
Загалом, моніторингове дослідження щодо вимірювання ступеня сформованості різноманітних соціально-емоційних навичок 10- та 15-річних підлітків проведено згідно вимог.
Методист кабінету ЗНО та
моніторингу якості освіти
Рівненського ОІПППО Іванна ШИШКО
04.10.2023