ДОРОЖНЯ КАРТА ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДІОСВІТИ В УКРАЇНІ
|
2010. Концепція впровадження медіосвіти в Україні (НАПН України) | ||
|
2010–2016 Всеукраїнський експеримент з упровадження медіаосвіти в ЗЗСО з метою моніторингу вітчизняної моделі шкільної медіаосвіти | ||
|
2010 було започатковано онлайн проект MediaSapiens (тепер «Детектор медіа») за підтримки Інтерньюз-Нетворк (США). https://ms.detector.media/ | ||
|
2011 Літні школи медіаосвіти і медіаграмотності Академії української преси (АУП) для викладачів ОІППО, педвишів, учителів. | ||
|
2012 АУП видає медіаосвітній підручник «Медіаосвіта та медіаграмотність», рекоменований МОН для здобувачів педагогічних ЗВО та ОІППО (за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Інтерньюс Нетворк) http://www.aup.com.ua/uploads/momg.pdf | ||
|
2013 АУП започатковує портал «Медіаосвіта і медіаграмотність» для медіапедагогів http://medialiteracy.org.ua/ | ||
|
Із 2013 року АУП розробляє більше 10 навчальних програм з медіаграмотності для післядипломної, вищої, середньої та дошкільної освіти http://www.aup.com.ua/mediaosv/navchalni-programy/ | ||
|
2014 АУП видає першу навчальну програму спецкурсу «Основи медіаграмотності для 8 (9) класів» із посібником для вчителя ЗЗСО. http://www.aup.com.ua/uploads/lessons-5.pdf | ||
|
2014 починає діяти StopFake (СтопФейк) — мастштабний волонтерський інтернет-проєкт, створений для викриття неправдивої інформації про Україну та інші держави https://www.stopfake.org/uk/golovna/ | ||
|
2014 АУП адаптовує першу українську медіаосвітню гру «Медіазнайко» (за підтримки програми «Бібліоміст») | ||
|
2015 – 2016 реалізується масштабний проект «Програма медіаграмотності для громадян» для дорослої авдиторії за підтримки Міністерства закордонних справ та міжнародної торгівлі Канади (DFATD Canada), у партнерстві АУП, IREX та StopFake. http://irex.mocotms.com/ml_web/story_html5.html , створена онлайн гра «Медіаграмотна місія» від IREX https://irex.mocotms.com/ml_game/story_html5.html | ||
|
2016 Нова редакція Концепції впровадження медіаосвіти в Україні (НАПН України). https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosviti-v-ukraini-nova-redaktsiya/ | ||
|
2016 Створено перший мультимедійний онлайн-посібник «МедіаДрайвер» для молоді від Детектор Медіа. http://mediadriver.online/about/ | ||
|
2016 Виходить посібник АУП «Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін» – перша спроба інтеграції медіаграмотності у викладання суспільних дисциплін http://www.aup.com.ua/upd/mo.pdf | ||
|
2017 – 2022 Всеукраїнський експеримент «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику» на 2017-2022 роки | ||
|
2017 АУП створює посібник для вчителя початкової школи «Медіаграмотність та критичне мислення в початковій школі: посібник для вчителя» http://www.aup.com.ua/mediagramotnist-ta-kritichne-mislen-2/ | ||
|
2017 ГО «Інтерньюс Україна» підготувало перший практичний посібник «Слова та війни» про досвід країни, яка переживає тривалу інформаційну атаку. https://internews.ua/project/words-and-wars. Серію продовжив посібник «Ре-візія історії» про історичну пропаганду https://internews.ua/storage/app/media/Re_vision_2019_ua.pdf | ||
|
2018 На онлайн платформі Прометеус стартував перший онлайн курс «МГ для освітян» https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+MEDIA101+2018_T3/about | ||
|
2018 У Державному стандарті початкові освіти вперше з’являється змістова лінія «Я досліджую медіа» в рамках інтегрованого курсу «Українська мова». https://edera.gitbook.io/glossary/metodiki-vikladannya-u-1-klasi/writing | ||
|
2018 У програмі та посібниках інтегрованого курсу «Громадянська освіта» для 10 класу вперше з’являється розділ «Світ інформації і медіа». | ||
|
2018 Старт пілотного проекту з інфомедійної грамотності для ЗЗСО – «Вивчай та розрізняй (L2D)» | ||
|
2019 Розроблено і рекомендовано ІМЗО три програми із МГ для дошкільного навчання http://www.aup.com.ua/ | ||
|
2019 - 2021 · РОІППО стає учасником проекту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», який виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси за підтримки посольств Великої Британії та США. · Симпозіум «Роль освіти в епоху дезінформації та технологічного прогресу». Формування дорожньої карти компоненту ІППО в проєкті. · Три хвилі тренінгів з медіаграмотності для представників ОІППО. · Зимова медіашкола для представників ОІППО. · Інтеграція модулів в освітні програми; розробка окремих програм медіаграмотності, навчально-методичних матеріалів; проведення семінарів, тренінгів, майстер-класів для учителів, вихователів, учнів, батьків; упровадження медіаграмотності у програми РОІППО, ЗЗСО; набуття компетентностей |