Новини інституту

ШІСТНАДЦЯТА ЛІТНЯ ШКОЛА МЕДІАОСВІТИ ТА МЕДІАГРАМОТНОСТІ. ДЕНЬ ТРЕТІЙ, ДОПОВНЕНИЙ, ПРО КІНО, 4 ЛИПНЯ

Чому зі всіх мистецтв найважливішим для нас є українське кіно?

А третій день Літньої школи, окрім досвіду упровадження медіаосвіти в Дніпропетровській та Чернігівській областях, без перебільшення можна було назвати ДНЕМ КІНО.

Вім Вендерс, чільний німецький кінорежисер, багатолітній голова Європейської кіноакадемії сказав, підкреслюючи силу фільму як засобу спілкування, що фільми не тільки відображають картину суспільства та його  цінності, але й формують їх. "Немає більш популярного та ефективного способу передачі повідомлень, аніж кіно. Зображення - це зброя майбутнього".

Саме кіномистецтва пропонує нам певний спосіб розуміння та пояснення наших умов існування. Аде для того, щоб розуміти кіно, необхідно засвоїти його граматику. Оксана Волошенюк, кінознавець та історик кіно розповіла слухачам школи про першоелементи мови кіно: ракурс, фокус, освітлення, кут зору камери, як впливає на сприйняття зорового образу величина плану, і що очікує глядача, коли до нього звертаються через великий план.

Затим Ірина Сахалтуєва, директор студії «Кей анімейшен» презентувала перший анімафільм проекту «Літературний кіноурок»,  анімаційного серіалу по творах українських авторів. Цей проект покликаний заохотити дітей через анімацію до читання класичної української літератури. Учасники дізналися як створюється анімафільм, побачили аніматик (чернетку) 11 хвилинного фільму за баладою Василя Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон» (режисер Андрін Сахалтуєв), де, до речі, звуковий супровід буде у виконанні рівненського музиканта і графіка Юрія Журавля. Ми побачили,  як юні футболісти з ФК ім. Льва Яшина (м.Київ) захоплено розповідають казку Василя Симоненка «Цар Плаксій та Лоското». До речі, і прем’єра на Рівненщині  вже визначена, вона відбудеться у вересні у Клеванському інтернаті для дітей із вадами зору.  «Цар Плаксій…» створюється в рамках програми патріотичного фільму, позаяк щоб  суспільство могла себе побачити в дзеркалі кіно, вони повинно чути і розповідати свої власні історії.

Вім Вендерс вважає, що на часі внесення до «порядку денного» європейської системи освіти таких предметів, як «кіноосвіта» і «кінограмотність», як стабільної інтегрованої частини шкільної програми, а не факультативів, що практикується нині в багатьох країнах. І ми готові приєднатися до його думки щодо української системи освіти.

Для українських дітей не вистачає якісного країнського контенту кіно та мультфільмів.

Для  тих, хто хоче дізнатися більше: посібник АУП «Українська історія в кінофільмах: посібник для вчителя / Волошенюк О. В, Мокрогуз О.П., Новікова Л. Є., Тримбач С. В, Черков Г. А. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф. — Київ : ЦВП, АУП, 2018. — 57 с.

DSC_4994.JPG

Лоскотон 1.png

Лоскотон 2.png

Лоскотон 3.png

Лоскотон 4.png

Плаксій 2.png

Плаксій 3.png

Плаксій.png


  • 04.07.2019
До списку новин