Новини інституту

ШІСТНАДЦЯТА ЛІТНЯ ШКОЛА МЕДІАОСВІТИ ТА МЕДІАГРАМОТНОСТІ. ДЕНЬ ДРУГИЙ, 3 ЛИПНЯ

У період із 2 по 5 липня 2019 року на Рівненщині Академія української преси в партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Рівненським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти проводять шістнадцяту літню школу медіаосвіти та медіаграмотності.

Другий день літньої школи був «днем критичного мислення». Як відомо, критичне мислення ґрунтується на ретельному, розсудливому обмірковуванні інформації (наприклад, думок чи поглядів, навіть власних) та її ретельному оцінюванні шляхом задавання запитань, урахування різних точок зору, можливих власних стереотипів, припущень та забобонів, а також можливих інтересів.

Уміння критично мислити не тривалий процес і його потрібно усвідомлено розвивати і регулярно застосовувати.

Критичне мислення вважається центральним поняттям  медіаграмотності, яка має в основі дослідницький підхід.  До слова, в США є Національна рада за вдосконалення критичного мислення, яка стверджує, що критичне мислення дещо більше за процеси та навички; це – «звичка на основі інтелектуальної зацікавленості задля використання цих навичок, щоб скеровувати власну поведінку.

Ми повинні постійно задавати собі запитання.

• Яка мета та цілі цієї інформації? Чому я/вони так думають?

• Яке джерело цієї інформації? Як ця інформація дісталася? З яких джерел?

• Які аргументи використані? Чи застосовувалися якісь маніпулятивні прийоми при створенні цієї інформації?

• Чи не містить вона в собі які-небудь упередження або стереотипи?

Саме такі питання вчилися ставити і на них відповідати учасники школи на заняттях під керівництвом ВАЛЕНТИНИ ПОТАПОВОЇ, кримської правозахисниці, голови ГО «Альменда».

Учасників просто захопила гра, під час якої вони  після автокатастрофи опинилися в пустелі за 100 км від найближчого житла і мали визначитися зі стратегією виживання, маючи певний набір предметів та інформації.

 

Про боти і тролі, фейки, як створюються, чому розповсюджуються, як запобігти розповсюдженню, що робити журналістам/читачам, дітям шкільного віку розповідав СЕРГІЙ ШТУРХЕЦЬКИЙ, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри журналістики Національного університету «Острозька академія», медіа-експерт, медіа-тренер у своїй темі «Боти і тролі в соцмережах: як виявити і знешкодити?»

Зацікавили кумедні соціальні експерименти, а саме про наївних користувачів Фейсбуку, котрі, не перевіряючи джерело інформації, почали масово лайкати запис і робити репости Вадиму Баранцову, що на своїй сторінці написав про просту дівчину зі Сміли “Олександра Сіра” (що звучить англійською саме як Sasha Gray, — “Дзвін”), яка виграла олімпіаду з математики, і потребує підтримки…, хоча насправді це був фейк.

DSC_5213.JPG

DSC_5228.JPG

DSC_5235.JPG

DSC_5242.JPG

DSC_5245.JPG

DSC_5253.JPG

DSC_5256.JPG

DSC_5274.JPG

  • 03.07.2019
До списку новин