Новини інституту

Формування ключових компетентностей вихованців шкіл-інтернатів засобами сучасних технологій

       11 жовтня 2018 року згідно з планом роботи інституту на базі КЗ «Клеванська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів» Рівненської обласної ради відбувся науково-практичний семінар для заступників директорів із виховної роботи шкіл-інтернатів області з питання «Формування ключових компетентностей вихованців шкіл-інтернатів засобами сучасних технологій».

     Семінар проводився з метою поглиблення знань учасників семінару щодо використання інноваційних технологій у виховній роботі в процесі формування всебічно розвиненого, соціально адаптованого вихованця школи-інтернату в умовах становлення Нової української школи. Усі завдання семінару успішно виконано. Учасники познайомилися із системою виховної роботи у спеціальній школі-інтернаті; визначили пріоритетні завдання, напрями роботи щодо забезпечення   функціонування виховної системи навчального закладу згідно з вимогами Нової української школи та Основних орієнтирів виховання учнів; більше дізналися про сучасні технології у виховній роботі, використання яких сприяє формуванню ключових компетентностей вихованців школи-інтернату, обговорили питання про формування внутрішньої позитивної мотивації педагогів до використання інноваційних технологій у виховній роботі і впровадження їх в освітній процес шкіл-інтернатів.

     Завадська Марія Ярославівна, директор школи-інтернату,    привітала учасників семінару, познайомила з ввіреним їй закладом, в якому отримують освітні послуги   діти з інтелектуальними порушеннями, а також розповіла про особливості формування у них ключових компетентностей.

     У ході роботи семінару Гузь Наталія Леонідівна, завідувач кабінету інтернатних закладів, корекційної та інклюзивної освіти РОІППО, розкрила питання про сучасні виховні технології в системі роботи педагога школи-інтернату в умовах Нової української школи, а про практичне використання інноваційних технологій у виховній діяльності школи-інтернату розповіла і продемонструвала в інтерактивній презентації Семенчук Ольга Олексіївна, заступник директора з виховної роботи КЗ «Клеванська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І –ІІ ступенів».

       Надзвичайно цікаво пройшла практична частина семінару, яку господарі назвали «Педагогічна навігація», під час якої    демонструвалися різні форми роботи: «Морська подорож» театру фізичного виховання дітей за методикою М.М.Єфименка для учнів середньої ланки (Шолота В.В., вчитель фізичної культури), «Калейдоскоп ідей» -- фрагменти самопідготовок з елементами формування ключових компетентностей у дітей зі складними порушеннями розвитку (Романик А.А., психолог, вчитель психомоторного та сенсорного розвитку), заняття «Галявина відчуттів» для учнів середньої ланки з використанням сенсорних ігор і вправ (Кучерук О.М., соціальний педагог та Каліш О.О., керівник гуртка «Бісероплетіння»), «Внутрішня дитина», арт-терапевтичне заняття з лялькотерапії (Майорова О.М., практичний психолог). Заняття проходили в інтерактивній формі, учасники семінару безпосередньо брали участь у виконанні всіх завдань.

      Спільна робота вчителів, вихователів і батьків у формуванні ключових компетентностей вихованців школи-інтернату була продемонстрована під час проведення гри на свіжому повітрі «Осінній квест» (Ніколайчук Л.П., Загиней Л.К., вихователі) та флешмобу «Здрастуй, осене!» (Шолота В.В., вчитель фізичної культури).

    Учасники семінару під час рефлексійно-підсумкового етапу роботи обмінялися   досвідом роботи з даного питання, підтвердили, що   сьогодні основним завданням вчителя, вихователя наших закладів є сприяння активізації пізнавальної активності дітей, створення умов для їх самовиховання, виховання активної позиції, діалогічного спілкування, дотримання права вибору, а не пасивне підкорення вимогам педагога. Комбінуючи в процесі виховання інноваційні і традиційні методи роботи, потрібно намагатись створювати умови для розвитку і саморозвитку особистості вихованця школи-інтернату з метою успішної його соціалізації у майбутньому.

        Виконуючи вправу «Заповнена валіза», учасники обговорили побачене і почуте на семінарі, працювали над виробленням методичних рекомендацій.

        За семінар, проведений на високому рівні, заступники директорів з виховної роботи шкіл-інтернатів області щиро подякували педагогічному колективу, адміністрації школи.

 12.jpg

13.jpg

14.jpg

16 (1).jpg

16 (2).jpg

17.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

  • 12.10.2018
До списку новин