Новини інституту

Інклюзивне навчання в умовах ЗНЗ

Піддубний М.А.,

методист кабінету

суспільно-гуманітарних предметів

Рівненського ОІППО

Інклюзивне навчання в умовах ЗНЗ

     30 – 31 жовтня 2014 року на базі управління освіти, молоді та спорту Острозької райдержадміністрації та відділу освіти виконкому Острозької міської ради відбувся науково-практичний семінар для методистів української мови і літератури районних, міських методичних кабінетів, центрів із теми "Підготовка вчителя-словесника до інклюзивного навчання в умовах реалізації Концепції розвитку інклюзивної освіти". У семінарі взяли участь представники всіх районів та міст, за винятком Корецького.

     Організатором заходу був кабінет суспільно-гуманітарних предметів Рівненського ОІППО. З вітальним словом до учасників семінару звернулися начальник управління освіти молоді та спорту Острозької райдержадміністрації Коломис О.В., завідувач методичного кабінету управління освіти, молоді та спорту Острозької райдержадміністрації Лисенко О.Г., завідувач методичного кабінету відділу освіти виконкому Острозької міської ради Маліванчук Н.В.

     На семінарі розглядалися питання сутності та методики впровадження інклюзивного навчання в умовах загальноосвітнього навчального закладу.

     У теоретичній частині семінару увага акцентувалася на важливості навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу, специфіці інклюзивної освіти, її законодавчій базі. Сутність інклюзивної освіти, основні її положення, стан і перспективи впровадження висвітлив у своєму виступі методист кабінету суспільно-гуманітарних предметів Рівненського ОІППО Піддубний М.А. Про специфіку та важливість психолого-педагогічного супроводу навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітньому навчальному закладі говорила Мельник Ю.В., завідувач кабінету-центру практичної психології і соціальної роботи Рівненського ОІППО. З відхиленнями у психофізичному розвитку дітей та врахуванням їх під час навчально-виховного процесу, а також із станом організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх закладах області ознайомила присутніх Опанасець І.В., методист кабінету інноваційної діяльності та науково-дослідної роботи Рівненського ОІППО.

     Досвідом роботи з дітьми, що мають вади психофізичного розвитку, ділилися вчителі спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів області. Цінні поради практичного характеру стосувалися особливостей організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, де навчаються діти з вадами слуху (Корнійчук О.І., заступник директора з навчальної роботи КЗ «Острозька спеціальна ЗОШ І-ІІІ ст.» Рівненської обласної ради), із затримкою розумового розвитку (Давидюк Н.В., заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Острозька спеціалізована ЗОШ-інтернат №2 І-ІІ ст.» Рівненської обласної ради), з вадами зору (Трохимчук В.М., учитель української мови та літератури НВК «Білашівська ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ» Острозького району), із затримкою психічного розвитку (Зень І.О., вчитель української мови і літератури Рівненської ЗОШ І-ІІІ ст. № 24). Про роль асистента вчителя в організації навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі розповіла Олексієвець І.М., асистент учителя Рівненської ЗОШ І-ІІ ст. № 16).

    Під час підведення підсумків роботи та рефлексії її результатів учасники семінару були одностайні в тому, що порушена тема є важливо і потрібною, особливо знайомство з практичним досвідом роботи в інклюзивних класах, оскільки методичної літератури вчителю-предметнику щодо роботи з дітьми, які мають вади розвитку, недостатньо.


  • 03.11.2014
До списку новин