Новини інституту

ІУ Всеукраїнський фестиваль педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок»

ІУ Всеукраїнський фестиваль педагогічних ідей  «Мій особистісно зорієнтований урок»

     9 – 10 жовтня 2014 року на базі Новоград-Волинського колегіуму відбувся традиційний ІУ Всеукраїнський фестиваль педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок». Захід проходив під егідою Міністерства освіти і науки України та Інституту педагогіки НАПН України. Душею фестивалю, його незмінним керівником та організатором був і залишається кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України Анатолій Миколайович Фасоля.

     На землю Лесі Українки з’їхалися кращі представники педагогічної громадськості з багатьох регіонів України, що свідчить про важливість та актуальність заходу. Делегацію Рівненщини очолював проректор із науково-педагогічної роботи та міжнародного співробітництва Рівненського ОІППО Вєтров І. В.

     На фестивалі імпонувало все: висока організаційна культура; увага до проблем освіти з боку місцевих органів влади; задушевна атмосфера спілкування з колегами, яке додає сил, енергії, спонукає до творчої роботи; озонне інтелектуальне середовище, в якому озвучувалися оригінальні педагогічні ідеї науковців, методистів, учителів-практиків, аналізувалися відкриті уроки; підтримка благодійного фонду І. В. Литвина «Майбутнє Полісся» та міської профспілкової організації працівників освіти Новограда-Волинського; медіапідтримка фахових часописів та міських, районних газет; інформаційний супровід Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В. Сухомлинського.

     Досвід упровадження особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання на Рівненщині презентували на фестивалі науковці, методисти та вчителі на різних фестивальних майданчиках.

     Під час проведення «дискусійної трибуни» «Камо грядеши?» кандидат педагогічних наук, проректор Рівненського ОІППО Мельник Н. А. і вчитель Рівненської ЗОШ І-ІІІ ст. № 8 Стасюк С. Я. висловлювали слушні наукові міркування, методичні і практичні поради щодо ключових факторів, які впливають на рівень фахової і психологічної готовності вчителя до роботи в системі особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання. У ході дискусії між науковцями та практиками вияскравилися проблеми на шляху впровадження особистісно зорієнтованого навчання, давалися слушні поради щодо дій на майбутнє. Важливо, що учасники фестивалю в ході дискусії мали змогу в інтерактивному режимі оцінювати виступи та висловлювання колег з допомогою системи моніторингу «ВОТУМ».

     На засіданнях проблемних лабораторій «І я свій труд несу…» власними ідеями щодо розв'язання проблемної теми фестивалю ділилися методист Рівненського ОІППО Піддубний М. А., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови та методик викладання, заступник декана історико-філологічного факультету Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука Овдійчук Л. М, завідувач КУ «Рівненський міський методичний кабінет» Жовтан М. А., члени науково-дослідної лабораторії особистісно зорієнтованого навчання української літератури Рівненського ОІППО Гаврилюк О. В., Паламарчук Н. М., Сівицька Г. Д., Черуха І. В., Стасюк С. Я., вчитель Рівненського НВК «Школа-ліцей» № 19 Васюта С. Д. Кожна з проблемних лабораторій власні напрацювання представляла на педагогічній трибуні у формі укладеної пам’ятки «Поради озонівцю-початківцю» та переліку адрес педагогічного досвіду.

     Досвідом, як подолати перешкоди в оволодінні методикою особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання та опанувати методику діалогічного прочитання художнього твору ділилася в ході проведення майстер-класу «Поради майстра» кандидат педагогічних наук, учитель Рівненської української гімназії Гаврилюк О.В.

     Практичне втілення ідей особистісно зорієнтованого навчання відбувалося під час проведення відкритих уроків. Учителі-майстри презентували інноваційні підходи, нові методичні прийоми, цікаві форми роботи, спрямовані на розвиток та формування особистості учня. Активну участь в обговоренні уроків взяли освітяни Кореччини на чолі з методистом Федовович Н. М. та вчитель української мови і літератури Обарівської ЗОШ І-ІІІ ст. Борисюк С. В.

     Усі напрацювання в ході роботи фестивальних майданчиків презентувалися на спеціальних плакатах, які виготовлялися в ході засідань і виставлялися для загального огляду.

     Кожен учасник фестивалю у перерві між засіданнями мав змогу поспілкуватися з науковцями під час кулуарних розмов. Секретами ділилися доктор педагогічних наук, професор Вінницького педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського Куцевол О. М. та доктор психологічних наук, професор Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука Михальчук Н. О.

     Під час роботи «дискусійної трибуни» вдало було застосовано новітню технологію «Вотум» для онлайн-опитування думок із залу.

     Не викликає сумніву, що ІV Фестиваль педагогічних ідей активно сприяє переходу нашої школи від авторитарної до особистісно зорієнтованої, яка в центрі своєї діяльності ставить дитину з усією її неповторністю. Фестиваль укотре став святом для освітян України, яке подарувало їм незабутні враження і цікавий досвід.

  • 10.10.2014
До списку новин