Наукові дослідження, експерименти

ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА

 

Освітньо-інформаційне середовище як фактор цілісного розвитку особистості

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця Зарічненська ЗОШ І – ІІІ ступенів. Директор – Шпаковська Л. Д.

Березнівський НВК «Економіко-гуманітарний ліцей – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів». Директор – Цимбалюк Л. М.

Рівненська гімназія «Гармонія». Директор – Пучко Г. Т.

Дубенська спеціалізована ЗОШ І – ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов. Директор – Янок П.Г.

Смизька ЗОШ І – ІІІ ступенів  Дубенської районної ради

Директор – Лущан С. С.

Рокитнівська ЗОШ І – ІІІ ступенів №3. Директор – АксьоноваС.А.

Науковий керівник

Журавльова Лариса Андіївна, кандидат технічних наук, доцент Національного авіаційного університету, академічний директор Центру Інформаційних Технологій ІТС.

Наказ Міністерства освіти  і науки України від 29.04.13р. № 474, 2012 – 2017 рр.

Очікувані результати

Результатом упровадження має стати рівень: інформаційної, психологічної, ергономічні і екологічної обізнаності вчителів, учнів і батьків, а саме: набуті знання щодо структури сучасного освітньо-інформаційного простору, його позитивних і негативних факторів впливу на навчально-пізнавальну діяльність учня, його здоров’я, самопочуття, а також сформовані навички та вміння застосування способів і методів запобігання небажаних впливів несприятливих факторів, правил існування в сучасному енерго-інформаційному просторі. Одним найголовніших очікуваних результатів є опанування учнями біотехнологій покращення стану повітря у навчальних та житлових приміщеннях, залучення батьків до широкого запровадження цих технологій. 

 

Виховання громадянської компетентності учнів

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця Корецький навчально-виховний комплекс «Школа І-ІІ ступенів Ліцей». Директор - Даниш Л. Й.

Науковий керівник

Кириленко Світлана Валодимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач відділу дослідження підготовки вчителів Інституту МЗО МОН України.

Координатор 

Кіян Ольга Іванівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу дослідження підготовки вчителів   Інституту МЗО МОН України.

Наказ Міністерства освіти  і науки України від 17.05.13 р. № 556, 2013 – 2018 рр.

Очікувані результати

Розроблені концептуальні засади виховання в учнів громадської компетентності;педагогічна модель цього процесу, структурно-функціональна модель науково-теоретичної та методичної підготовки педагогів; належний рівень громадської компетентності учнів розвиток особистості ліцеїста здатної творити себе і своє життя, бути компетентною, конкурентоспроможною на ринку праці (статті у фахових журналах, засобах масової інформації); створення психолого-педагогічного інструментарію супроводження становлення ліцеїста як громадянина, індивідуальних програм розвитку і виховання особистості ліцеїста в умовах інноваційного навчального закладу (посібники, рекомендації); врахування підходів до здійснення процесу навчання і виховання у ліцеїстів громадської компетентності (візуально-графічне відображення цього процесу); підготовка вчителів, удосконалення їх компетенцій відповідно до вимог виховання в учнів громадської компетентності (програми науково-теоретичної та методичної підготовки педагогів).

 

Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності у навчально-виховний процес навчальних закладів

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця Великожолудська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Володимирецького району. Директор - Кучик О. А.

Довговільський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Володимирецький район. Директор - Олещук К. О.

Полицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Володимирецької районної ради. Директор – Рубаха В. М.

Демидівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – ліцей» Демидівської районної ради. Директор - Вальчун О. Д.

Зарічненський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І ступеня – гімназія» Зарічненського району. Директор - Саган В. П.

Зарічненська загальноосвітня школа II-III ступенів Зарічненського району. Директор - Стрілкова Л. Д.

Серницька загальноосвітня школа Зарічненського району.

Директор - Полюхович В. І.

Здолбунівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5 Здолбунівської районної ради. Директор – Рудик Ж. М.

Звіздівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради. Директор - Піддубна О. М.

Великомидський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - ліцей» Костопільської районної ради. Директор – Комар М. Є.

Мащанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради. Директор - Ковальський В. Г.

Перетоцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради. Директор - Корусь А. Є.

Бокіймівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Млинівської районної ради. Директор - Гейниш А. М.

Підлозецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Млинівської районної ради. Директор - Киричук Д. Є.

Грем’яцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Острозької районної ради. Директор - Болотнюк Є. О.

Могилянівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Острозької районної ради. Директор - Петлюк І. Ф.

Навчально-виховний комплекс «Оженинська загальноосвітня школа I- III ступенів № 2 - ДНЗ» Острозької районної ради. Директор - Коваль О. Л.

Навчально-виховний комплекс «Оженинська загальноосвітня школа I- III ступенів ліцей - ДНЗ (ясла-садок)» Острозької районної ради.  Директор - Хімін Н. В.

Боровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради. Директор - Єремейчук О. О.

Сарненська гімназія Рівненської області. Директор - Шепель Т С.

Сарненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4. Директор - Василенко Т. М.

Чудельська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Сарненської районної ради. Директор - Сергійчук А. В.

Цепцевицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Сарненської районної ради. Директор - Мариніна Л. В.

Острозька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 Острозької міської ради. Директор - Тимчук Л. О.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка, м. Рівне. Директор -  Серветник О. П.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9.

Директор - Гаврилюк Р. Б.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10.

Директор - Левчик В. С.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 13. Директор - Бєлік М. М.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18. Директор - Андрощук В. В.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20. Директор - Сукач Н. І.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 23. Директор - Макарчук О. П.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24. Директор - Цюцюра Г. П.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27. Директор - Харів Б. Я.

Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 28. Директор - Віднічук І. С.

Рівненський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I- III ступенів-ліцей» № 19. Директор - Верхова І.С.

Рівненська класична гімназія «Престиж». Директор - Рачинець С. С.

Рівненський економіко-правовий ліцей Рівненської міської ради.

Директор - Коваль П. В.

Науковий керівник

Смовженко Тамара Степанівна, доктор економічних наук, професор.

Удод Оолександр Андрійович, доктор історичних наук, професор.

Наказ Міністерства освіти  і науки України від 17.06.13 р. № 776 2012 – 2019 рр.

Очікувані результати

Психолого–педагогічні засади ефективної фінансово  зорієнтованої системи освіти; Формування та розвиток в учнів, студентів фінансової культури і забезпечення їх соціально відповідальної підготовки до ефективної взаємодії із сучасним фінансовим середовище; навчальні програми, підручники, посібники, методичні рекомендації як основа цілісної системи фінансових знань та навичок фінансової грамотності та фінансової культури особливості відповідно до єдиного стандарту освіти; запровадження курсу «Фінансова грамотність» як курс за вибором на рівні навчальних закладів; узагальнення та поширення досвіду роботи з упровадження фінансової грамотності в навчальних закладах.

 

 

Виховання в учнів ціннісного ставлення до праці.

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця Семидубський аграрний ліцей і ЗОШ І-ІІ ступенів.

Директор – Сухолейстер Г. В.

Науковий керівник

Гавлітіна Тетяна Миколаївна, доцент, кандидат педагогічних наук, проректор із науково-педагогічної роботи РОІППО.

Координатор

Кіян Ольга  Іванівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу дослідження підготовки вчителів Інституту МЗО МОН України.

Наказ Міністерства освіти  і науки України від 29.04.13р. № 479 2013 – 2018 рр.

Очікувані результати

Розробити педагогічну модель виховання в учнів ціннісного ставлення до праці в контексті діяльності аграрного ліцею та перевірці умов її реалізації; охарактеризувати форми і методи інноваційної діяльності аграрного ліцею в контексті ціннісних ставлень до праці; подальшого розвитку набудуть положення щодо впровадження нового змісту, інтерактивних форм, технологій виховання в учнів ціннісного ставлення до праці; розробка концептуальних засад виховання в учнів ціннісного ставлення до праці; педагогічної моделі цього процесу, структурно-функціональної моделі науково-теоретичної та методичної підготовки педагогів; належний рівень ціннісного ставлення учнів до праці, розвиток особистості ліцеїста, здатної творити себе і своє життя, бути компетентною, конкурентоспроможною на ринку праці (статті у фахових журналах, засобах масової інформації; створення психолого-педагогічного інструментарію дослідження проблеми, індивідуальних програм розвитку і виховання особистості ліцеїста в умовах інноваційного навчального закладу (посібники, рекомендації); урахування національних традицій, підходів до здійснення навчання і виховання у ліцеїстів ціннісного ставлення до праці (візуально-графічне відображення цього процесу); підготовка педагогів, вдосконалення їх компетенції відповідно до вимог виховання в учнів ціннісного ставлення до праці (програми науково-теоретичної та методичної підготовки педагогів).

 

Розвиток освітньо-інформаційного середовища навчально-виховного комплексу (колегіуму) засобами мережевих технологій та дистанційної освіти.

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця Володимирецький районний колегіум. Директор – Остапенко А.Ф.

Науковий керівник

Калініна Людмила Миколаївна, завідувач лабораторії управління освітніми закладами Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, старший науковий співробітник з галузевого управління (управління освітою).

Наказ Міністерства освіти  і науки України від 30.10.13р. № 1521, 10.2013 р. - 01.2018 р.

Очікувані результати

Узагальнений досвід використання у вищих навчальних закладах системи дистанційної освіти з метою прогнозування моделі дистанційного навчання в основній та старшій  загальноосвітній школі на базі освітнього ресурсу розміщеного в мережі Інтернет та розроблення нормативно-правового та організаційно-методичного супроводу для всіх цільових груп користувачів.  Розроблення теоретично обґрунтованої та експериментально перевіреної моделі управління розвитком освітнього інформаційного середовища колегіуму з використанням мережевих технологій, дистанційної освіти та методу проектів та визначення умови її ефективного функціонування. Розробити методичні рекомендації для керівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо запровадження моделі та субмоделей управління розвитком освітнього інформаційного середовища колегіуму з використанням мережевих технологій, дистанційної освіти та методу проектів.

 

Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі.

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця Рівненський навчально-виховний комплекс «Колегіум» Рівненської міської ради. Директор – Куделя П. І.

Науковий керівник

Гриб’юк Олена Олександрівна,  кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник відділу комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.

Наказ Міністерства освіти  і науки України, 05.02.2016 № 88, 2016-2019 роки.

Очікувані результати

Визначення доцільності та оптимальних форм для ґрунтовного і широкомасштабного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, дидактичних і навчально-методичних матеріалів, представлених у формі електронних освітніх ресурсів, в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів.

 

Формування світогляду дошкільників засобами художнього слова в інтегрованому освітньому просторі дошкільного навчального закладу

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця

Рівненський НВК №1. Директор – Патій  Г. В.

Науковий керівник

Гавриш Наталія Василівна, педагог, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти ЛНПУ імені Тараса Шевченка.

Наказ Міністерства освіти  і науки України,  від 15.05.12р. № 581. 2012-2017 рр.

Очікувані результати

Розробка та апробація системи освітньої роботи з формування світогляду дошкільників засобами художнього слова в інтегрованому просторі ДНЗ;

Розробка та впровадження моделі інтегрованого освітнього простору ДНЗ, націленого на формування світогляду дошкільників засобами художнього слова;

Розробка і впровадження інноваційних технологій роботи з літературними і фольклорними текстами;

Підготовка навчально-методичного комплексу з формування світогляду дошкільників засобами художнього слова;

Виявлення впливу регіонального компоненту організації інтергованого простору ДНЗ як чинника формування світогляду дошкільників.

 

Реалізація  компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України»

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця

Гощанська районна гімназія Гощанської районної ради. Директор - Скоцик В. Є.

Рівненський навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад № 14» Рівненської міської ради. Директор - Демчук Ю. М.

Здолбунівська загальноосвітня школа І ступеня № 7 Здолбунівської районної ради. Директор - Панчук В. Я.

Клеванський навчально-виховний комплекс «школа - ліцей» Рівненської районної ради. Директор - Демидович Н. А.

Радивилівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей» ім. П. Г. Стрижака Радивилівської районної ради. Директор - Сова М. М.

Кузнецовська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1 Кузнецовської міської ради. Директор - Середа Н. А.

Кузнецовська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3 Кузнецовської міської ради. Директор - Валюшко Н. П.

Рівненський навчально-виховний комплекс «Школа-ліцей» №12 Рівненської міської ради. Директор - Лагодюк В. Ю.

Рівненський навчально-виховний комплекс № 19 Рівненської міської ради. Директор - Верхова І.С.

Рівненська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 15 Рівненської міської ради. Директор - Істоміна С. Я.

Рівненська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 13 Рівненської міської ради. Директор - Бєлік М. М.

Рівненська гуманітарна гімназія Рівненської міської ради. Директор -  Макарчук З. В.

Рівненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 27 Рівненської міської ради. Директор - Харів Б. Я.

Рівненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 22 Рівненської міської ради. Директор - Шама С. А.

Рівненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 23 Рівненської міської ради. Директор - Макарчук О. П.

Рівненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3 Рівненської міської ради. Директор - Тимощук О. З.

Рівненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 20 Рівненської міської ради. Директор - Сукач Н. І.

Рівненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 25 Рівненської міської ради. Директор - Лінчук С. П.

Рівненський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – спеціалізована спортивна школа № 26» Рівненської міської ради. Директор  - Дзюбак В. Ф.

ПІБ відповідального виконавця

Мельник Надія Адамівна, кандидат педагогічних наук, проректор із науково-методичної роботи Рівненського ОІППО.

Андрійчук Валентина Вікторівна, методист кабінету дошкільної, початкової, інклюзивної та корекційної освіти Рівненського ОІППО.

Науковий керівник

Гавриш Ірина Володимирівна, науковий керівник, доктор педагогічних наук, професор Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди.

Ткачов Артем Сергійович, науковий керівник експерименту, кандидат педагогічних наук, доктор Харківського педагогічного університету  ім. Г.С. Сковороди.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.01.2016 №1319, 2016-2022 рр.

Очікувані результати

Вперше буде розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дидактичну технологію реалізації компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України», а також комплексно-цільову програму впровадження цієї технології в практику роботи ЗНЗ науково-педагогічного проекту.

Нормативно-правове забезпечення процесу модернізації системи середньої загальної освіти на закладах компетентнісного підходу.

Розроблення і впровадження (апробація):

Типових навчальних планів, навчально-методичного забезпечення функціонування компетентнісно-орієнтованої школи; навчальних програм підвищення кваліфікації менеджерів освіти та вчителів проектних класів із питань модернізації системи середньої загальної освіти на засадах компетентнісного підходу.

Активізація зусиль науковців щодо теоретико-методологічного забезпечення процесу модернізації системи середньої загальної освіти на засадах компетентнісного підходу.

Розповсюдження вітчизняних і зарубіжних новітніх освітніх теоретичних розробок, здобутків учителів-новаторів та вчителів-експериментаторів.

Ефективна реалізація мети і завдань всеукраїнського експерименту виявляється можливої за умови раціонального використання фінансових, технологічних, інформаційних, матеріальних, інтелектуальних  та інших ресурсів держави, а також позабюджетних коштів, не заборонених законодавством України.

 

Розвиток особистості гімназиста в умовах формування єдиного освітнього європейського простору.

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця

Рівненська гуманітарна гімназія. Директор – Макарчук З. В.

Науковий керівник

Гавлітіна Тетяна Миколаївна, доцент, кандидат педагогічних наук, проректор із науково-педагогічної роботи РОІППО.

Наказ Міністерства освіти  і науки України від 29.04.2013 № 475. 2011-2017 рр.

Очікувані результати

Побудова педагогічного процесу, який відповідає загальнолюдським, європейським та національним цінностям, сприяє мобільності гімназистів, педагогів і науковців, вирішенню завдань реформування гімназійної освіти та її інтеграції у Європейський освітній простір, програм розвитку міжнародного співробітництва, які забезпечують інтеграцію навчального закладу у міжнародній освітній простір (посібники, рекомендації); створення цільової творчої програми розвитку і виховання особистості гімназиста; розвиток українській і світових культурних цінностей, орієнтація на ідеали демократії і гуманізму, які необхідні для існування та розвитку громадянського суспільства в Україні (навчально-методичні посібники); врахування національних традицій, підходів у здійсненні навчання, виховання та розвитку особистості (візуальні відображення процесу); підготовка педагогічних кадрів, вдосконалення їх компетенцій відповідно до сучасних вимог з метою забезпечення сталого розвитку гімназійної освіти (програми підготовки педагогів).

 

Науково-методичні засади створення моделі психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції дітей із загальними розладами розвитку (спектр аутизму)

 

База дослідження, ПІБ відповідального виконавця

Комунальний заклад "Клеванська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів". Директор - Завадська М. Я.

Науковий керівник

Островська  Катерина Олексіївна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології Львівського національного університету ім. І.Франка

Наказ Міністерства освіти і науки України   від 01.09.2016 № 1059, 2012-2022

Очікувані результати

Створення матеріально-технічної та науково-методичної бази комплексної психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції дітей із загальними розладами  розвитку;

створення мультидисциплінарної  команди для комплексної допомоги особам із загальними розладами розвитку (спектр аутизму) у медичній, освітній та соціальній сферах та надання  послуг згідно індивідуального плану розвитку та навчання осіб із загальними розладами  розвитку (спектр аутизму);

підготовка  фахівців, які залучаються  у систему допомоги особам із       загальними розладами  розвитку (спектр аутизму);

використання  сучасних підходів до комплексної психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції осіб із загальними розладами розвитку (спектр аутизму);

залучення батьків  до співпраці в рамках напрацьованої моделі допомоги особам із аутизмом;

розроблення системи  інтеграційних заходів як передумови створення моделі інклюзивного навчання осіб із загальними розладами розвитку (спектр аутизму) та створення інформаційної  мережі щодо створення сприятливих умов для оптимального розвитку,  інтеграції та інклюзії осіб із аутизмом;

за підсумками експерименту здійснення   реорганізації школи-інтернату у навчально-реабілітаційний центр або в інтегрований навчальний заклад;

напрацювання моделі комплексної допомоги дітям з аутизмом з метою  впровадження  її  в загальноосвітній простір.